Τον περασμένο Νοέμβριο, η Περιφέρεια Πελοποννήσου διοργάνωσε έναν διαγωνισμό έκθεσης με θέμα :

« Ευρωπαϊκή ιθαγένεια : πολιτικά δικαιώματα και συμμετοχή στη δημοκρατική ζωή της Ένωσης. Όπως ορίζεται από το άρθρο 9 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΣΕΕ), η ευρωπαϊκή ιθαγένεια αποτελεί το πρώτο βήμα στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας. Ποια δικαιώματα απορρέουν από την ιδιότητα του Ευρωπαίου Πολίτη και πώς αυτά συμβάλλουν στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας ; » ,

στον οποίο πήραν μέρος 280 μαθητές και μαθήτριες από όλα τα λύκεια της περιφέρειας και οι οποίοι πληρούσα κάποιες προϋποθέσεις ( σχολική επίδοση, πιστοποιητικά ξένων γλωσσών). Το έπαθλο του διαγωνισμού ήταν ένα δωρεάν τριήμερο ταξίδι στην έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Είχα την ευκαιρία, τη χαρά και την τιμή να εκπροσωπήσω το 4ο ΓΕΛ Κορίνθου και να είμαι ένα από τα 24 μέλη της ελληνικής αποστολής που ταξίδευσε μέχρι το Στρασβούργο για να συμμετάσχει στη συνεδρίαση της Ευρωβουλής των νέων στις 30/11/2017.

Η αναχώρηση μας έγινε το πρωί της 29 Νοεμβρίου από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος με προορισμό την Φρανκφούρτη. Από εκεί μεταφερθήκαμε με λεωφορείο στην παραμυθένια Χαϊδελβέργη, όπου είχαμε την ευκαιρία να περάσουμε λίγες ώρες, ενώ το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφθήκαμε το Μπάντεν-Μπάντεν. Αργά το βράδυ φτάσαμε στο Στρασβούργο.

Το επόμενο πρωί , 30/11/2017, φτάσαμε με λεωφορείο στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπου συναντήσαμε και άλλους μαθητές του λυκείου από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μας προσφέρθηκε πρωινό, κατά τη διάρκεια του οποίου ενημερωθήκαμε αναλυτικά για το πρόγραμμα της ημέρας. Στη συνέχεια, όλοι οι συμμετέχοντες ?Ευρωβουλευτές?, χωριστήκαμε σε πολυεθνικές ομάδες εργασίας με βάση το θέμα που είχαμε προετοιμάσει πριν το ταξίδι. Αφού μεταφερθήκαμε στην ημικύκλια αίθουσα της Ολομέλειας, πήραμε τις θέσεις μας στα βουλευτικά έδρανα. Η συνεδρίαση ξεκίνησε με έναν σύντομο χαιρετισμό από κάποια εκπρόσωπο του Κοινοβουλίου και ακολούθησε παρουσίαση της κάθε χώρας και συζήτηση για την Ευρώπη με ερωτήσεις που έκαναν οι μαθητές στην εκπρόσωπο του Κοινοβουλίου. Ακολούθησε γεύμα και παιχνίδι γνώσεων με ομάδες 4 ατόμων με 4 διαφορετικές εθνικότητες.

Στις 14:00 μ.μ. , οι ομάδες εργασίας αποσύρθηκαν ξεχωριστά, προκειμένου η κάθε μία να εκλέξει τον πρόεδρο και τον εκπρόσωπό της και να συντάξει μία έκθεση απόψεων σχετικά με το θέμα που είχε αναλάβει. Την έκθεση αυτή θα έπρεπε μα υπερασπιστεί ο εκπρόσωπος κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας.

Ενώ εξελισσόταν η συνεδρίαση, υπήρχε η δυνατότητα οι μαθητές να εκφράσουν τη γνώμη τους και να κάνουν ερωτήσεις ή και να δώσουν απαντήσεις στα ερωτήματα των άλλων παρευρισκόμενων. Μετά από συζήτηση και διευκρινίσεις πάνω σε κάθε πρόταση, σχηματίστηκε η ημερήσια απόφαση της ομάδας.

Έπειτα, η κάθε ομάδα παρουσίασε την απόφασή της στην Ολομέλεια, ενώ με τη χρήση του συστήματος ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, οι μαθητές ενέκριναν ή απέρριπταν το προτεινόμενο ?νομοσχέδιο?.

Η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε στις 18:00 μ.μ με το άκουσμα του ύμνου της Ευρώπης, ενώ η ημέρα τελείωσε με απονομή βραβείων στους νικητές του διαγωνισμού που είχε προηγηθεί και πιστοποιητικών συμμετοχής σε όλα τα παιδία, υπογεγραμμένων από τον Πρόεδρο του Κοινοβουλίου.

Το ίδιο βράδυ, είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στη χριστουγεννιάτικη αγορά και τους δρόμους του Στρασβούργου. Το επόμενο πρωί αναχωρήσαμε οδικώς για την Ζυρίχη, από όπου και πήραμε το αεροπλάνο της επιστροφής.

Το ταξίδι αυτό, καθώς και η ημέρα στο Κοινοβούλιο, θα μου μείνουν αξέχαστα. Πρώτα απ? όλα γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία να ξεφύγω έστω και λίγο από την καθημερινή ρουτίνα και το πρόγραμμα του σχολείου, αλλά κυρίως γιατί είχα τη δυνατότητα να δω στην πράξη πώς παίρνονται οι αποφάσεις και πώς ψηφίζονται καθημερινά οι νόμοι που αφορούν το μέλλον χιλιάδων ανθρώπων στην Ευρώπη. Εκτός αυτού, μπόρεσα να έρθω σε επαφή με παιδιά της ηλικίας μου από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, να ανταλλάξω απόψεις και ιδέες και να διαπιστώσω ότι οι νέοι της Ευρώπης έχουν τα ίδια όνειρα με εμάς στην Ελλάδα, αλλά όχι τους ίδιους φόβους για το μέλλον. Είχα τέλος την ευκαιρία να δω πανέμορφα μέρη και να γνωριστώ καλύτερα με αρκετά παιδιά της ελληνικής αποστολής.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο σχολείο μου που μου έδωσε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσω αυτό το ταξίδι. Εύχομαι τα σχολεία να παίρνουν συχνά τέτοιες πρωτοβουλίες και θα συνιστούσα σε κάθε παιδί που θα του δοθεί κάποια αντίστοιχη ευκαιρία, να την εκμεταλλευτεί, γιατί το κέρδος που θα αποκομίσει από μία τέτοια εμπειρία είναι πολύ μεγάλο.

Ιωάννα Μαρκοπούλου, 4ο ΓΕΛ Κορίνθου

img1

 

img2

 

Comments are closed.

Επικοινωνία

Τηλέφωνο: 27410 76444
Φαξ: 27410 76446

4lykkori@sch.gr

Περιοχή Αγίου Γεωργίου
20100 Κόρινθος

Χρονοαρχειοθήκη
Αρχειοθέτηση κατα κατηγορία
Αναζήτηση
Ημερολόγιο άρθρων
Μαρτίου 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031